Előadások/
Munkák
Interjúk/Kritikák
Archív
Sajtó,
ea linkek
Publikációk Képek Videók Ágens
társulat
CD Audio Hírek Repertoár/
Társulat Bikal
Közhasznúsági
mellékletek/
éves beszámolók
Szakmai beszámolók,
koncepció, előadások,
közreműködők
Ágens társulat
Alapszabály
Támogatók:


 

Friss hírek, információ és kapcsolat:

facebook.com/agens.tarsulat

www.instagram.com/agens_tarsulat_

Ágens társulat youtube csatornája: https://tinyurl.com/y9rrea6r

Ágens - Gyimesi Ágnes Andrea

művészeti vezető

Ágens társulat KHE

gyimagnandr@gmail.com

 

Bikali előadások jegyinformáció:

Repertoár/Társulat Bikal oldalon illetve aktuális előadások havi műsornaptár és nyitva tartások:

facebook.com/elmenybirtok és a www.elmenybirtok.hu/programok

jegyfoglalás: + 36 72 459 547

 


 

Bemutatóra várva!

Tragédia: az ember

interaktív játék

 

Madách Az ember tragédiája művét újragondolta diákoknak és fiatal lelkű felnőtteknek: Ágens és Vucsis Virág


A tér- Grafika: Tóth Bianka - @biboartdesign

 

Ádám - Orlik István
Éva - Vucsics Virág
Lucifer - Ágens és Ferenc Gábor
Angyal - Sárközi György
Videók, tér, jelmez: Tóth Bianka - @biboartdesign
Zenei szerkesztő: Ágens
Dramaturg: Vucsics Virág
Rendező: Ágens

 

Támogató:
Emberi Erőforrások Minisztériuma - Előadó-művészeti szervezetek többlettámogatása program

 

Tér- és fénypróba Tragédia: az ember.

Az ember tragédiája rendkívül aktuális, nem is gondolnád, hogy mennyire. Olyan világban élünk, ahol mindennek a határára kerültünk. Ahol már az egyén felelőssége az is, hogy a jövőben mi fog történni velünk… Többé nincs kinek a háta mögé bújni.
Ahol a cyber térben olyan csata folyik, hogy bármely történelmi kor harcosai megirigyelhetnék.
A net világában létező-’lélegző’ humán élet problémái fura mód ott találhatóak e műben is.
S az örök lázadó, Lucifer, vajon mit gondolna rólunk, ha e korban játszódna egy szín…

Az előadás humorral és iróniával átszőtt játék, amiben meglelheted az eredeti Madách-ot is.

A darab 13 éven felülieknek ajánlott!



Próba – Ferenc Gábor és Orlik István

 

 

 

Tragédia: az ember alias Az ember tragédiája

játékos feldolgozó foglalkozás

 


Próba – Vucsics Virág és Orlik István

Az előadást követi egy játékos feldolgozó foglalkozás, amelyben egy-egy színben és a darab egészében felmerülő rendkívül nehéz kérdésekre megoldási javaslatokat kapnak a diákok.
A legfontosabb:
A foglalkozás vezető megeleveníti a cybervilágban ’lélegző’ diákok azon problémáit, melyek napi szinten őket is foglalkoztatják és a műben is megtalálható. Felhívjuk a figyelmüket a párhuzamokra, valamint olyan kontextust teremtünk, amiből ez a nagyon érzékeny és nyitott nemzedék – egyértelműen ’leveszi’, hogy mi az, ami rá vonatkozik.
Melyek ezek?
Az ember és társadalom viszonya, a létezés értelme, a küzdés, mint az emberi természet alappillére, egyéni érdek vs kollektív érdek, emberi játszmák, szerepek, egyéniség, örökség, azaz a hordozott sors, a szabad akarat kérdése, a nagy sorskérdések, létezik-e sors, a morális harc a történelem sodrásában, a ma létbizonytalansága a történelem tükrében - a modern válság. Nem beszélve Luciferről, a csábítóról, a szembeszegülő lázadóról… Ez a karakter mindig betalál.

A foglalkozást és az előadást legfőképp a 10-11-eseknek ajánljuk, de már 13 éves kortól élvezhető!

 


Próba: Vucsics Virág, Orlik István, Ferenc Gábor, Sárközi György

 


 

Bemutatóra várva!


 

Díva, dáma, perszóna

a titkos nő, azaz hogyan váljunk nővé?

interaktív nőkereső játék



Ágens - Fotó: Lang Róbert

 

Szereplők: Ágens, Vucsics Virág

Dramaturg: Ágens és Vucsics Virág

Írta, rendezte: Ágens

 

 

A jól ismert, rendkívül izgalmas, rengeteg előadást megért Kurtizánképző, Úr-kurzus, Kurtizán továbbképzés és az Anyaléta düh és megnyugvás pillanatai az anyaságban előadások után Ágens ismét az emberi kapcsolatok felé fordul. Az internetet elárasztó ’jó nővé válást’ támogató szépészeti és tanácsadói rendszerét és tesztjeit veszi górcső alá.


Vucsics Virág - Fotó: Béres Tamás

A naponta elénk kerülő magazinok pasi fogó és szépségápolási tanácsai, tesztjei millió humorforrást tartogatnak a szemfüles olvasónak és egy színházi provokatőrnek, aki valóban ki akarja próbálni ezeket.

Az előadásban elhangzó szövegek mindegyike - kivéve a személyes megnyilatkozásokat - a nőknek szóló újságokból, online felületekről való.

''A magazinok, reklámok nyomják feléd a smink, haj, siker, szex tanácsokat. Olvasod. Menni kell a gyermekért, nincs otthon tojás, a lányod ruhája koszos, a barátnőd válik, a kutyátok beteg. Arra van időd, amire teremtesz. Jó vicc. Vagy nem az?''

Ágens

Az előadást 14 éven felülieknek ajánljuk!

 


 

Archiv

 

Fotó: Tóth Bianka

A vércirmos

Premier 2016. május 6. 20 óra, előadás május 7. 20 óra

Fotós főpróba május 5.

Jurányi Kamaraterem

A vércirmos

Szereplők:

Ágens

Gál Éva

Gergye Krisztián

Jelmez, látvány: Tóth Bianka, Ágens

Fény: Kormosói Róbert

Írta, rendezte: Ágens

Az Ágens társulat négy éve eltűnt Budapestről, s egy kis faluban, ezzel párhuzamosan szerte-szét az országban és a Magma Firetheater-rel illetve a La Compagnie Cosmopolite du Pierrot Lunaire-rel szoros egységben itthon és külföldön is, folyamatosan dolgozik. A szükség hajtotta vidékre Ágenst, hogy ott, mindent előröl kezdve, felépítse új társulatát, arculatát, létét, majd az eltelt évek alatt egy többirányú, modellértékű interaktivitásra épülő színpadi kommunikációs rendszert fejlesszen ki. Hogy ez mit jelent? A színház iránti igényfelkeltés kísérleteit egy 750 főt számláló faluban, valamint azt, hogy különböző, rendkívül más nyelvet beszélő társadalmi réteg és korosztály számára valamely közös nevezőt találjon, ahol Beavató színházi előadást és foglalkozást kell tartani felnőtteknek, csakúgy, mint a gimnáziumi tanulóknak. Rendkívül intenzív lét, rengeteg utazás jellemzik a Társulat utóbbi időszakát.

A vércirmos Ágens e négy év alatt megtapasztalt létélményeinek összessége, önreflexív, ironikus formában. E szilaj és vad évek szellemi összefoglalása a darab, valamint a korántsem mindennapi történetek bemutatása. Ágens szigorú és konok következetességgel kutatja az időt, a valóságot, s erről a legbelsőbb személyességgel szól a nézőhöz. Az előadás nem lineáris időben gondolkodik, hanem az érzéki világ asszociációs rendszerét használja, ahova az erős, teremtő gondolkodás, mint létélmény, visz el.

A vércirmos önámítás nélküli önállítás, az önazonosság története.

Színpadi alkotótársai a múlt és a jelen köreiből kerülnek elő. Gergye Krisztiánnal már történelmet írtak egymás életében, Gál Éva (Pécs) táncos-koreográfussal az utóbbi egy évben kezdett el dolgozni, (Amúgy Rómeó és Júlia, Les Furias du Temps (Az idő fúrái) https://youtu.be/RcgtfTy9Jxo, A vércirmos).

Tóth Bianka képzőművész, pedig rögtön az egyetem után csatlakozott a társulathoz.

facebook.com/agens.tarsulat

www.agens.hu

Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház

1027 Budapest, Jurányi u. 1.

Jegyfoglalás: +36-70-777-2533

jegy@fugeprodukcio.hu

 


 

Les Furies du Temps (Az idő fúriái) előadás részletek:

Les Furies du Temps, avagy Az idő fúriái - interjú

 


 

 


 

LES FURIES DU TEMPS

Conception et mise en scene Sylvaine HINGLAIS et ÁGENS

Conception musicale et chant ÁGENS

SYLVAINE HINGLAIS

Metteur en scene et dramaturge, Sylvaine Hinglais a fondé la Compagnie Cosmopolite du Pierrot Lunaire pour aller a la rencontre d'artistes de différents pays. Le caractere polyculturel de la troupe oriente son travail vers des themes touchant au sentiment d'étrangeté, au rapport a l'autre par-dela les frontieres. Sensible a la variété linguistique et gestuelle de ses comédiens cosmopolites, Sylvaine crée avec eux des spectacles qui mettent en jeu différentes façons de s'exprimer par la voix comme par le corps.

ÁGENS

Artiste hongroise, radicale, téméraire, créatrice de style, courtisane de haute volée, révolutionnaire et déja légendaire, avec son incomparable voix anguleuse, Ágens est a la fois comédienne, metteur en scene, chanteuse, auteur et mere. Elle a créé il y a 15 ans la compagnie indépendante Ágens Társulat et réalisé de nombreux spectacles a caractere emblématique. Authentiquement élégante et volcanique dans tout ce qu'elle fait, elle se fout royalement des bonnes manieres.

LES FURIES DU TEMPS

C'est vous, c'est nous qui entrons sur scene, poussés par une Voix. Il nous faut toujours aller quelque part, sans savoir ou, prendre la route, prendre le temps, prendre de l’âge. Par le chant, la danse et le théâtre, le Temps conte la mémoire du corps, ses métamorphoses, le tragi- comique des choix impossibles. Ce voyage est le nôtre. Menés par nos Furies, nous passons de ce moment a l'autre, d'une forme a l'autre, de l'aujourd'hui a une autre dimension, inconnue, ou le temps, plus jamais, n'existera.

Une création franco-hongroise, théâtrale, chorégraphique et musicale

La Hongrie et la France se rencontrent a travers le prisme des arts melés; musique danse dramaturgie. De cette rencontre exceptionnelle entre Budapest et Paris, est né un spectacle dont le héros serait le Temps, qui vole quand on est heureux, qui n'en finit pas quand on souffre. Ce temps-la, c'est le nôtre, un temps de vie et notre époque.

Pourquoi nous hantez-vous,

Furies universelles ?

Les Furies, divinités infernales de la mythologie grecque, sont nées du sperme d'Ouranos, tombé sur la terre au moment ou son fils Kronos lui coupait les testicules. Filles du Temps, elles dévorent nos passions et nos corps; elles ont aussi la grande douceur de faire oublier.

Le ressort essentiel de la voix

La musique d’Ágens insuffle aux Furies leur dynamique, fondée sur les contrastes, les rebondissements, les effets conjugués de l’humour et de l’émotion. Voix, musique et mouvements tissent ensemble la tapisserie du jeu théâtral.

La symbolique du geste

Pas de chorégraphie sans rythme, pas d'émotion sans "motion". Le geste, aussi simple, aussi éphémere soit-il, est toujours une trace du temps dans l'espace. Et tant qu'il dure, les Furies continueront de faire et défaire la vie.

LES COMÉDIENNES

GÁL Éva

Danseuse-chorégraphe, professeur d'art dramatique, comédienne. Depuis son enfance elle s'intéresse a l'art de la danse. Elle a créé plusieurs chorégraphies classiques, jazz-ballet, danse folklorique hongroise, danse contact, moderne danse etc. Elle a commencé le théâtre au lycée, ou elle a créé sa propre troupe avec des éleves. Elle a eu son diplôme a l'université de Pécs (Hongrie) en théorie et histoire du cinéma, pédagogie et théâtre. Actuellement elle est comédienne et danseuse dans la compagnie Ágens Társulat, et enseigne le théâtre.

DEÁKY Szandra

Elle s’est formée a l'école artistique de Goór

Nagy Mária a Budapest. Par la suite, elle a intégré la compagnie de théâtre Vörösmarty a Székesfehérvár et a joué différents rôles dans de nombreuses pieces contemporaines et classiques. En 2009 elle s'est jointe a la Compagnie Cosmopolite pour interpréter son premier rôle en français dans la piece de Sylvaine Hinglais Fous d’exil et travaille depuis dans le théâtre et le cinéma, a Paris.

www.deaky.szandra.book.fr www.facebook.com/deakyszandra

COSTUMES ET SCÉNOGRAPHIE

TÓTH Bianka

Costumiere et scénographe, elle a fait des études d'Art a l'université de Pécs (Hongrie). Depuis 2014 elle crée les costumes et les scénographies des spectacles de la compagnie Ágens Társulat et elle débute aussi comme comédienne.


Az Ágens társulat Amúgy Rómeó és Júlia Beavató színházi projektjének létrejöttét
a Magnet Közösségi Bank Közösségi Adományozási Programja (KAP) támogatja. Köszönet érte.

www.magnetbank.hu

 



Kurtizánképző (www.terasz.hu)

Áprilisban lakásszínházunkba látogat Zina, a hírhedt kurtizán. Az Ágens Társulat vendégjátéka

Egy orvosi lap állítása szerint

A Nők Lapja Café interjú

Kurtizánképző kritika

E cikkben is lehet olvasni a Kurtizánképzőről

'R: A Kurtizánképző a te egyszemélyes előadásod, amelyre egyenként invitálod meg a nézőket.

Á : Igen, egy szemtelen, provokatív, személyes, irritáló, ironikus stand-up comedy. Folyamatos felhívás keringőre – idegenekkel. Estére persze már nem idegenek a nézők, mert napközben már találkoztunk, és egyesével hívtam meg őket, ami időnként riadalmat kelt. Sokan nem tudják, mi az a kurtizán, azt hiszik, hogy prostituált, és ide általában családos emberek jönnek. Van, aki már eleve készül az előadásra, mert a „kurtizán” szó vonzóvá teszi, de amíg nem találkoztak velem, addig ez az előadás nincs. Miután összeszedtem a nézőket – ami már maga is a játék része –, következik az előadás, aminek a kimenetele attól függ, ahogyan a beszélgetések folyamán felmértem a közönséget. Ha kell, cserélem az információkat, a sorrendet, kifigyelem, kit kell csipkedni, kit kell bevonni, ki az, akit békén kell hagyni, vagy finoman meg lehet puhítani. Ez tehát egy improvizatív darab egy erős vázzal, amit a nézőkön kísérleteztem ki, hogy lássam, mit bírnak el. És kiderült, hogy mindent 'elbírnak', ha kellőképpen be van csomagolva és elő van készítve.

R: A Kurtizánképző a nőiség kultúrtörténetét dolgozza fel úgy, hogy közben szoros interakcióba bonyolódsz a közönséggel, úgy a nőkkel, mint a férfiakkal. Alapvetően a női szerepet tanítod. Miért gondolod, hogy erre szükség van?

Á : Mert óriási szükség van erre. Nagyon sok mindent nem tudnak magukról a nők. Az ország minden tájáról jönnek az emberek és itt megkapják a saját, aktuális reflexiójukat önmagukra egyfajta középkori köntösbe bújtatva. És ha egy nagy plénum előtt kimondunk olyan dolgokat, amiben az emberek egyedül vannak, magukra ismernek, hogy igen, én is így élem az életem és én is lehetnék ez, de nem merem, másrészt kinevethetem magam, mert én olyan helyzetet teremtek, hogy kacagjanak önmagukon, a gyávaságukon, és rádöbbenjenek, milyen kevés hiányzik a továbblépéshez. Majd feloldozom őket a történet alól, kivetítjük egy középkori szerepszemélyiségre, aki én vagyok, így én viszem el a balhét, és utána megint személyessé teszem. Tehát a személyesség és a folyamatos projekció közötti átjárásokat kutatjuk közösen. Ezen felül használom a testi érintést, ami nem szokás a színházban.
R: Hogyan viszonyulnak ehhez?


Ágens
Á : Nagyon szeretik az emberek, ha megérinted őket. A végén, amikor megkapják a Kurtizándiplomájukat vagy az Úrkurzus-diplomájukat sorban állva, pár keresetlen pozitív szó kíséretében, nagyon kitűnik, kinek van igénye az ölelésre. És ezt a megnyitott világot hazaviszik. Visszajönnek, hogy továbbképzést akarnak, vagy legközelebb hoznak süteményt, mert ezzel tudják meghálálni az élményt. Az előadás alatt olyan mély viszonyok alakulnak ki, hogy szégyellem magam, amikor pár hónap múlva visszatérnek, és nem ismerem meg őket. Egy nyári nyitva tartáson nyolcszáz ember is megfordul. Voltak orvos tanítványaim, pszichiáterek, pszichológusok, férfi és nő egyaránt és kérdezték, tudom-e, mit csinálok. Pontosan tudom, feleltem. Mert ez egy olyan terápia, mondták, amin minden nőnek részt kéne vennie. És mivel ez egy játék, nincs mellette semmilyen túlburjánzó ezotéria, amitől veszélyesebb is, mert nincsen kapaszkodó, nincs mentsvár: minden az, ami. A nézőnek azonnal el kell döntenie, hogy ez az ő útja vagy sem. Olyan erős, értő közösség formálódik ez alatt az egy-másfél óra alatt, hogy szinte már bárhova nyithatsz, amit egyébként ők maguk is igényelnek.

R: A Buja estet, ami sokkal inkább hagyományos értelemben vett színház, a gyakorlati oktatásnak nevezed. Milyen értelemben a folytatása ez a Kurtizánképzőnek? És hogyan fogadják a nézők?

Á : A Buja est a Kúrós versekből készült, ami korántsem felel meg a középosztály népszínházi elvárásainak. Tabudöntögetés minden szempontból. Ezek a szövegek irgalmatlanul kemények, de megfelelő képi és érzelmi kontextusba helyezve tökéletesen átvihetők. Bele vannak ágyazva egy történetbe, emléknyomokként jelennek meg egy kurtizán emlékirataiban. Az erotikusan túlfűtött színpadi látvány mellett ezek a szövegek a nézőket érzéki módon megszólító és bevonó előadássá alakulnak. Azért képesek befogadni a nézők, mert nem a megszokott úton, hanem a megélésen keresztül jut el hozzájuk. Az érzékiség először rejtetten van jelen, majd nagyon is nyilvánvaló lesz, amikor a főszereplő fiú megetet, majd közösen etetjük a nézőket is. Aztán ölelkezünk velük. Nem volt még olyan, aki visszautasította volna. Még az is megtörténik, hogy megcsókolják egymást a párok.

R: Ez tehát egy párterápia?

Á : Az is. És ami fontos még, hogy a Kurtizánképző, az Úrkurzus és a Buja est lehetőséget ad arra, hogy előadás után odajöjjenek a nézők és közösen dolgozzuk fel az élményt. Elmondják, hogyan hatott rájuk. Odajönnek az asztalhoz, hogy megnézzék a tárgyainkat vagy szemezgessenek a gyümölcsökből. Vagy megnézzenek minket civilben.

R: Az említett három előadásban közös, hogy alapvetően mindnek a szexualitás a témája. Úgy látom, számodra ez nagyon fontos téma. A szexualitás hol szublimálódik át filozófiává?

Á : A történetben. Abban a történetben, ami megjelenik a színpadon. Hogy egy közösség történetévé válik, és közösségformáló erőt kap. Hogy létrejön az egység valami sokirányúból a történeten keresztül, ami persze minden egyes ember számára mást jelent. Riadalommal, félelemmel vagy melegséggel élik meg, de mindenképpen nyitottan. A lételemem emberekhez tartozni és fenntartani a közösséget, rávezetni őket egymás vagy a létünk felfedezésére.'

A 'Gyakorlati oktatásról', azaz a Buja középkori estről kritika








Díva de la Vulva – Ágens, Fotó: Lenz Tünde

bemutatja az


Barokk kűr avagy a gyönyör filozófiája

című előadását

Bemutató: 2013. október 12. szombat 20 óra

Előadások: szombatonként 20 óra

'A VÁGY VALÓS, A GYÖNYÖR TEREMTETT VALÓ.'

A. S.

írta: Ambrus Sebestyén

Szereplők:

Díva de la Vulva Ágens

Angelus - Pálinkás Péter

Androgün - Sárközi György

Narcissus Cupido - Kovács Balázs

Perdita - Ferenc Gábor

Psyché - Tóth Bianka

Jelmez :

Bardon Mónika

Közreműködik, hangosít:

Bábel Ákos

Fény, vetítés:

Bábel Ákos

Filmek, fotók : Lenz Tünde

Látványterv : Ágens és Tóth Bianka

Ékszer : Ilovay Zsuzsa

Produkciós asszisztens:

Sárközi György

Rendező :

Ágens

Mottó: 'Az agy, ha jól van stimulálva, nem tud különbséget tenni a valóság és nem valóság fogalma, a megtörtént és nem megtörtént, az igaz és a képzelt között.'

Ágens

A Barokk kűr avagy a gyönyör filozófiája egy színházi kísérlet annak a kérdésnek a megválaszolására, melyet az ember már évezredek óta próbál megfogalmazni, bekeríteni, megérteni, s koronként a saját képére formálni. Mi a szép, a gyönyör? Mi a szerelem? Mi a vágy? Több mint az érzéki világban megtapasztalt valóság? Ha több, mitől az? Filozófiai és esztétikai iskolák, irodalmi művek épültek e kérdések megfejtésére. A Barokk kűr buja, groteszk, ironikus, humort és élcet sem nélkülöző előadása választ keres, s talál. A szereplők beszélő nevei segítségül kínálkoznak a nézőkkel közösen bejárt képi és érzéki élmények feldolgozásában. A lehengerlő, lebilincslő Díva de la Vulva, az ártatlan, az emberi létet megtapasztaló Angelus, a szűzként megjelenő, majd kihívó Psyché, az önszerelmes, nyilaival önmagát találó Narcisszusz Cupido, a testi élvezeteket előnyben részesítő Perdita, a finom, nemváltó Androgün, mind-mind erős példázatai nevük jelentésének. Mulatságos és bizarr helyzeteket teremtve - botladozva keresik formájukat, a néző felszabadultan nevet, majd lélegzetvisszafojtva figyeli a szép áradását.

2013.





Králl Csaba interjúja Ágenssel, revizoronline.com, 2012. 11. 06.
revizoronline.com








Olvasószolgálat

2012. 10. 02. 19 óra

Írók Boltja

BEMUTATÓ

Ambrus Sebestyén: Anamnesis

Szereplők :

Gergye Krisztián, Ágens, Stubnya Béla, Pásztor Tibor, Barsi Márton és a bikali lovasok: Ferenc Gábor, Májer István, Pálinkás Péter és Benjamen de Noir, valamint Koltai Katalin gitárművész

Az előadás ingyenes, azonban regisztráció szükséges! Regisztrálni lehet a bibormadar@gmail.com vagy az irokboltjabemutatok@gmail.com emailcímeken.

18 éven felülieknek!

' A fogalmak nélküli létezést kutattam . A mesterséges sötét az álom és az ébrenlét határán tartottak .. Sig Sauer P266 . Már csak egy dolog kínzott. Nincs ok . Vagy nem értem, mi az . Azért jöttem, hogy megöljelek! Velem van valami, amit nem ismerek. ' A. S.

Az Ágens társulat az Írók Boltjában utoljára Egressy Zoltán Baleset című drámáját mutatta be Olvasószolgálatának keretein belül. http://www.revizoronline.hu/hu/cikk/3772/agens-tarsulat-olvasoszolgalat-egressy-zoltan-baleset-irok-boltja-kortars-dramafesztival-2011/

Most Ambrus Sebestyén, a fiatal felvidéki író budapesti bemutatkozásának lehetnek tanúi a nézők. Az Anamnesis főhőse sajátos, egyedi teremtett világban él, kivételes intellektusát mások megfigyelésére és elemző életvizsgálatára fordítja. A hibák és a mellément történetek felismerésének nagymestere. A lenyűgöző leírásokkal és környezeti analízisekkel teli novella egyszerre a gyilkolás filozófiájának gyakorlati terepévé válik, a kutatás egy metafizikai élmény hatására a valóságba torkollik. A név és valódi identitás nélküli gyilkos áldozatai 'visszaszólnak', odaadóan okot celebrálnak ahhoz, hogy elvegyék az életüket. A rendkívül izgalmas szöveg lassanként tárja elő a létében botorkáló férfi történetét, ahogy emeletről emeletre halad, hogy kiírtsa a tanulmányozott életek szereplőit. Be kell lépnie a történetekbe, mielőtt megszünteti azokat. A kiteljesedést keresi valamint az okot. S azt, hogy e történet a sorsává válik-e vagy csak a megfigyelései mentén kering, s a saját élete is pusztán egy mások életéből való idézetként működik.

Az Ágens társulat hosszú évek óta az álom és a fikció kettősségével és az idő kutatásával foglalkozik, valamint filmes technikával dolgozik a színpadon. Használja a vágást, az idő kezelésének a szabadságát, a történet képi és az érzékelésre épülő jelekből való építkezését, stb.

A novellát párhuzamosan és részleteiben interpretáló és megélő férfiak mindegyike saját értelmezéssel fordul a szöveg felé, melyből a nézőknek egyedi módon kell összeválogatniuk a történet elemeit, a saját 'filmjüket'. Mégha esetlegesnek tűnik is a válogatás mikéntje, a történet mégis azon az úton halad, ahol haladnia kell, a szinkronicitással kacérkodik és egy gyilkos önmitológiájában marad.

Támogatók: NKA, Írók Boltja





Kővágó Nagy Imre fotói:
http://kni7.wordpress.com/2011/02/12/agens






Az előadás létrejöttét támogatja még:
a Kárászy Szalon és a Kiscelli Múzeum, valamint Hományi Lombhullató Péter, Barka Gergely, Pataki József, Sági András
Jegyfoglalás: A FÜGE szervezésében: jegy@fugeprodukcio.hu vagy 06-30-932-56-50


OLVASÓSZOLGÁLAT

Egressy Zoltán Baleset c. drámájából

Premier!

Montázs: Gergye Krisztián

2011. november 26. 17 óra

Írók Boltja

(1061 Budapest, Andrássy út 45.)

Kortárs Dráma Fesztivál

Az Ágens társulat az Írók Boltjában és a Fogasházban elkezdett és nagy sikerrel játszott Olvasószolgálata, egy A kortárs magyar irodalmat és drámát bemutató sorozat, mely a befogadás határait tágító módszer. Javarészt nők olvasnak fel, különböző attitűdökből és értelmezési lehetőségekből kiindulva, nemcsak olvassák, hanem eljátsszák, elemző helyzeteket teremtenek a személyre szabott, kiscsoportos foglalkozások keretén belül. Az elemző helyzet iránya az előadó szakmai képzettségétől függ, együtt dolgozunk Lőrinc Katalin balettművésszel, Csigó Katalin pszichológussal, Tárnok Marica bábművésszel, Bakos Éva és Madák Zsuzsanna színésszel, csakúgy, mint Szakács Ildikó operaénekessel, Kallai Nóra zenésszel, stb… Vallomásokra és közös játékra bírják a nézőket, akik örömmel vesznek részt a rendhagyó előadásokon. Volt már, a Dzsungel a szívben és A szív kutyája antológiákból előadás, Ágens novelláinak interpretálása, most Egressy Zoltán Baleset című drámáját mutatjuk be.

Társulatunk hosszú évek óta az álom és a fikció kettősségével és az idő kutatásával foglalkozik, valamint filmes technikákkal dolgozik a színpadon. Egressy Zoltán drámája műfaji meghatározása szerint álomthiller, az álom és a fikció határán játszódik, valamint az író állítása szerint is filmes szerkezete van. Kapcsolódásunk ennek köszönhető.

Szereplők: Ágens, Barsi Márton, Boundy Lídia Ágnes, Csigó Katalin, Kallai Nóra, Lőrinc Katalin, Madák Zsuzsanna, Pásztor Tibor, Tárnok Marica + 1

Rendező: Ágens

Támogatók:

NEFMI, Kortárs Dráma Fesztivál, Írók Boltja




Ódium-art Művészeti Akciócsoport

montázs: Gergye Krisztián

Ágens társulat:

10 NŐ

- olvasószolgálat -

2010. 12. 14. 19 óra

FOGASHÁZ (VII. AKÁCFA U. 51.)

Szereplők:

Ágens

Madák Zsuzsanna

Tárnok Marica

Bakos Éva

Boudny Lídia Ágnes

Sztarenki Dóra

Lengyel Polett

Bocsi Eszter

Szakács Ildikó

Banai Sára

Csigó Kata

+ 1

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Rendező: Ágens

Az előadás ingyenes!

Az Ágens társulat intenzív, személyre szabott, kiscsoportos foglalkozásai, ultrahatékony módszerrel, hosszú évek tapasztalatával, magas színvonalon. Ha részt vettél már tanfolyamunkon, azért, ha még nem, azért gyere, lecseréltük tananyagunkat, új novellát elemzünk. Többezer (1.893.648) elégedett néző, referenciák, készségfejlesztés, szintfelmérés. Gyorsan fejlődhetsz, amit eddig nem tanultál meg, most megtanulhatod! Évek helyett egy óra alatt átadjuk és felkészítünk, különböző olvasástechnikák és csúcstechnikák segítségével közel kerülhetsz hozzánk és a nőirodalomhoz. Garantált irodalmi nők, akik beosztják az idődet ez alatt a felejthetetlen egy óra alatt. Kultúrált, barátságos környezet, kulturális befogadótér, fiatalos csapat. Keressük kreatív, intelligens, helyes, önálló és felelősségteljes, dönteni képes, elfogadó, nyitott, pontos, kommunikatív, rugalmas személyiséggel bíró nézőinket, akik őszinték, szeretet sugároznak és önzetlenek. Mi is szeretni fogunk téged!


Fotó: Kerekes Zoltán

Szakravató opera

Szentből profán Debreceni Nemzetközi Művésztelep

2010. december 9. 18 óra

MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ, Debrecen

Szereplők:

Ágens

Szakács Ildikó szoprán

Madák Zsuzsanna

Stollár Xénia – viola da gamba

Kallai Nóra – viola da gamba

Balogh Vera – barokk fuvola

’Minden titkot feltár a hosszú, végtelen

Idő, s a napfényen levőket elfedi.’

Szophoklész, Kerényi Grécia fordítása

Az Ágens társulat három szolgálatot működtet, az Írók Boltjában (Budapest) a Basium - Csókszolgálatot, a Fogasház Kulturális Befogadótérben (Budapest) az Olvasószolgálatot, mely hamarosan az Írók Boltjába is költözik, s most Debrecenben, a MODEM-ben indul útjára a Szakravató szolgálat. Opera, mint szolgálat (lat.). Opera, mint műfaj. Operaszolgálat. Szakravatás, azaz szakrális beavatás, bevatási szertartás. A MODEM csupasz, fehér terei tökéletes helyszínül szolgálnak az Ágens társulat operarituáléjának. Bach, Pergolesi, Purcell, Handel és ’Ágens (...) sajátos zenei univerzuma, egyedi formavilága és színpadi nyelve’1.jelenik meg az előadásban.

Jegyzetek:

1. DEOL Debrecen online lara kritikája az Ágens társulatról

Ágens Debrecenben láthatott előadásainak kritikái:

Lara: http://www.deol.hu/main.php?c=11003

Lara: http://www.deol.hu/main.php?c=9075

Tóth Ágnes Veronika: http://www.revizoronline.hu/hu/cikk/141/agens-deus-tardat/?label_id=782&first=0

Jászay Tamás: http://www.agens.hu/kritika_pfb_jaszay.php

Sándor Erzsi: http://www.agens.hu/kritika_pfb_sandor.php

Zolnai Zsófia: http://www.agens.hu/kritika_pfb_zolnai.php

Halász Tamás: http://www.ellenfeny.hu/archivum/2008/1/erkezesi-oldal-agens-gergye-krisztian



ADAPTÁCIÓ TRIKOLOR

– identitásjáték szélesvásznon, avagy hogyan told jobbra a bajt –


kortárs táncest

PREMIER

2010. október 29-30. 20h

MU Színház

Fotó: Lékó Tamás, Montázs: Gergye Krisztián

Alkotóközösségünk úgy véli, jelen körülmények között nem lehet tét nélkül alkotni. Jelenlétünk már önmagában is rákérdezés a valóságra, így feltétnek marad a humor.

Jó étvágyat kívánunk!

Választott MENÜ

1. Alkalmazkodás a lét feltételeihez, vagyis ideológiai kalandtúra feltételes reflexiókkal.

2. Nacionalista önirónia szorongásserkentő művészi tornával.

3. Szabadúszás száraz medencében, izzadó vízibalerinóval.

4. Akciófestészet három szín(mű) lehetséges felelevenítésével az illegális Bartók-hallgatók kárpótlásáért.

5. Nézeteltérések esztétikai harmonizálása, megoldásképletek nélkül, a politikai analfabetizmus elfogadtatásáért.

6. Liberális esztétikai kiáltvány hatásterrorral és ízlésvadászattal.

7. Illuzionisták a honvágy szabadalmaztatásáért.

8. Antidepresszáns magatartás az önmegtartóztatás hatékonyságáért.

9. Öltözés, vetkőzés.

10. Mosoly és könny, néhány becsúszó spárga, spicc meg pipa, na meg sarokra állás.

11. Független dramaturgia, a társadalomba ágyazott innovatív műélvezés ellehetetlenülése okán.

12. Szóló, önkéntes meghívottakkal, a megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért.

Válságstáb:

Rendező, koreográfus, látványtervező, szólista: Gergye Krisztián

Tervezett szereplők: Ágens, Barsi Márton, Bánfalvi Eszter, Bocsi Eszter, Frigy Ádám, Hoffmann Adrienn, Lőrinc Katalin, Madák Zsuzsanna, Tárnok Marica - és később megnevezendő önkéntesek

További tervezett szereplők, zenei előadók: Philipp György (zenei szerkesztő), Szakács Ildikó, ACCORD Quartet

Díszlet: Árvai György

Jelmez: Béres Móni

Smink, maszk: Károlyi Balázs

Videó: Lenz Tünde

Fény: Fejes Ádám

Hang: Boudny Ferenc

Technika: Szirtes Attila

Pszichológus konzultáns: Csigó Katalin

Dramaturg: Miklós Melánia

Produkciós asszisztens: Hajós Eszter

Produkciós menedzser: Trifonov Dóra

Produkciós partner: Ágens Társulat

Jegyfoglalás:

Mu Színház: 1 209 4010 - szinhaz@mu.huwww.mu.hu

Jegyek kaphatók a Füge terjesztésében is: 30 932 5650 – jegy@fugeprodukcio.huwww.fugeprodukcio.hu


Támogatók:

NKA Táncművészeti Kollégium, NEFMI (66%), Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága – Színházi Alap

Partnerek:

MU Színház, Ágens Társulat, Füge, KASEK

Médiapartnerek:

Port.hu, Fidelio, Revizor

GERGYE KRISZTIÁN IDENTITÁSJÁTÉKA A MU SZÍNHÁZBAN

A Gergye Krisztián Társulat idei első bemutatójára október végén kerül sor a MU Színházban. Az ADAPTÁCIÓ TRIKOLOR című kortárs táncelőadás a táncos-koreográfus személyiségére épülő „identitásjáték szélesvásznon”, melynek fő fonalát az alkotó élethelyzeteiből adaptált film adja. Hiszen ki ne álmodna arról, hogy egyszerre nézője és főszereplője annak a mozinak, amely a hétköznapok történeteiből forog? Gergye Krisztián a színpadi valóság illúziójában bemutatandó filmben a saját identitásának nyomában járva arra keresi a választ, hogy mit jelent ma magyarnak lenni kortárs táncművészként. Teszi ezt azoknak a változásoknak a hatására, melyek a kulturális szférát, ezen belül is a független színházakat ért megszorításoknak köszönhetők. Az „ideológiai kalandtúra” tétje nem más, minthogy a szélsőséges formák mentén hogyan lehet középen maradni, s megfelelően adagolt öniróniával és humorral jobbra tolni a bajt.



1

Az Ágens Társulat is lehetetlen helyzetbe került az idei állami támogatások visszatartása miatt. A bizonytalan helyzet az Előadó-művészeti Törvény alapján a VI-os kategóriába sorolt összes független színházat és társulatot érinti. Elkeserítőnek tartjuk, hogy a Nemzeti Együttműködés Kormánya megszüntetni, legalábbis ellehetetleníteni kívánja a magyar kultúra ezen szeletét. Társulatunk a kiszolgáltatott körülmények ellenére is, egyöntetűen az augusztusra tervezett Szodoma után című előadások megtartása mellett döntött. Köszönjük a Fogasház - Kulturális Befogadótérnek, hogy költségmentesen folyamatosan otthont ad az előadásnak, illetve az Orkesztika Alapítvány-Mozdulatművészeti Stúdiónak, hogy technikai felszereléssel támogat bennünket. Nélkülük és a Szodoma után összes alkotójának és közreműködőjének összefogása, és áldozatos munkája nélkül ezek az előadások valóban nem jöhetnének létre.

Ágens és Madák Zsuzsanna

A Fogasházban készült rövid film – Philipp Judit munkája:
http://www.youtube.com/watch?v=sh3Ipo68K8w

SZODOMA UTÁN – Csak azért is repertoáron!!!
2

Fogasház [pince]

Előadások: 2010. augusztus 23-24-25. 20 óra

„A kultúra tanulás és művelődés, azaz annak a kánonnak az elsajátítása, amelyet egy adott társadalom jelöl ki a maga számára”
(részlet az előadásból)

Rendező: Madák Zsuzsanna
Szereplők: Ágens, Bakos Éva, Csizmadia Ildikó, Barsi Márton
Viola da gamba: Kallai Nóra
Látvány: Kalmár Bence
Dramaturg: Madák Zsuzsanna
Szövegkönyv: Madák Zsuzsanna, Maczkó Zoltán
Fény: Kalmár Bence
Rendezőasszisztens: Maczkó Zoltán
Produkciós vezető: Kulcsár Viktória
Vendégszövegek: Oscar Wilde, Georg Büchner, Euripidész, Friedrich Schiller, Stéphane Mallarmé, Paul Valéry, Arthur Rimbaud, August Strindberg, Nick Cave

Támogatók:
Budapest Fővárosi Önkormányzat, Színházi Dolgozók Szakszervezete, Orkesztika Alapítvány – Mozdulatművészeti Stúdió, Fogasház – Kulturális Befogadótér, Oktatási és Kulturális Minisztérium

HASZNOS ÚTMUTATÓ (A 3 ’AJÁNLOTT’)

Meleg öltözet ajánlott, mivel a pincében nyáron is hideg van...
Foglalás ajánlott, mivel korlátozott a befogadóképesség...
Színészek, látványtervezők, zenészek etetése és itatása melegen ajánlott, mivel...

Három nő. Az Anya, a Lány és a Sógornő. Férfiak nélkül, a társadalomtól kivonultan élnek. ’Szodoma után’. Maguk választották e kényszerközösséget. A társadalom utáni állapotok szükségszerűen új játékszabályok, illetve ’életszabályok’ létrehozását generálják. A lemondás, az önmegtartóztatás, a magány, és az értelmetlen munka öröme teszi ki mindennapjaikat. A természetbe való menekvés minden elhatározásuk ellenére újabb természetellenességeket szül. Majd váratlanul megérkezik egy fiú. A Fiú. Feltámad bennük az eltemetett női ösztön. A Fiú a közösség túlélésének egyetlen esélye... Nem érvényesek már az íratlan szabályok sem. A vad természet fékezhetetlen. Már nincsenek, és nem is lehetnek kompromisszumok. Megszűnnek a kötelékek, megszűnnek a normák, és megszűnik a kérdés létjogosultsága: lehet-e az életet morális alapokra helyezni? Egy morál létezik csupán: az egyén túlélése.

Fogasház – Kulturális Befogadótér
(1073 Budapest, Akácfa u. 51.)
Jegyek válthatóak a helyszínen az előadások napján 19-20 óráig.
Teljesárú: 1200 Ft, Diák: 800 Ft
Foglalás ajánlott:
Tel.: +36-70-459-0458; E-mail: szodomautan@gmail.com; agens@enternet.hu

www.agens.hu
Kővágó Nagy Imre fotói az előadásról


PREMIER!

Szodoma után nyílt próba:

2010. május 20 és 21. 19.00 óra

KISCELLI MÚZEUM ALTEMPLOM

1137 Budapest, Kiscelli utca. 108.

Jegyek elővétel, foglalás:

Teljesárú: 1200 Ft, Diák: 600 Ft

Tel.: +36-20-346-3797; E-mail: agens@enternet.hu

Rendező: Madák Zsuzsanna

Szereplők: Ágens, Bakos Éva, Csizmadia Ildikó, Barsi Márton

Viola da gamba: Stollár Xénia

Látvány, Fény: Kalmár Bence

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Szövegkönyv: Madák Zsuzsanna, Maczkó Zoltán

Rendezőasszisztens: Maczkó Zoltán

Produkciós vezető: Kulcsár Viktória

Vendégszövegek: Oscar Wilde, Georg Büchner, Euripidész, Friedrich Schiller, Stéphane Mallarmé, Paul Valéry, Arthur Rimbaud, August Strindberg, Nick Cave

Támogatók:

Budapest Fővárosi Önkormányzat, Színházi Dolgozók Szakszervezete, Orkesztika Alapítvány - Mozdulatművészeti Stúdió, Fővárosi Képtár - Kiscelli Múzeum, Oktatási és Kulturális Minisztérium

„Vad természetünkben pihenjük ki a legjobban természetellenességünket...”

(Friedrich Nietzsche)

Három nő. Az Anya, a Lány és a Sógornő. Férfiak nélkül, a társadalomtól kivonultan élnek. ’Szodoma után’. Maguk választották e kényszerközösséget. A társadalom utáni állapotok szükségszerűen új játékszabályok, illetve ’életszabályok’ létrehozását generálják. A lemondás, az önmegtartóztatás, a magány, és az értelmetlen munka öröme teszi ki mindennapjaikat. A természetbe való menekvés minden elhatározásuk ellenére újabb természetellenességeket szül. Majd váratlanul megérkezik egy fiú. A Fiú. Feltámad bennük az eltemetett női ösztön. A Fiú a közösség túlélésének egyetlen esélye... Nem érvényesek már az íratlan szabályok sem. A vad természet fékezhetetlen. Már nincsenek és nem is lehetnek kompromisszumok. Megszűnnek a kötelékek, megszűnnek a normák, és megszűnik a kérdés létjogosultsága: lehet-e az életet morális alapokra helyezni? Egy morál létezik csupán: az egyén túlélése.

Sajtóanyag

Szodoma után

-nyitott próba-

2010. április 15. 19 óra.

Mozdulatművészeti Stúdió

Az Ágens Társulat 2009/2010-es színházi évadban elindította a beavató színházi programját, amelyet különböző különböző oktatási intézményekkel szorosan együttműködve valósít meg. A Szodoma után című létrejövő előadás nyitott próbája is ezen sorozatunk része, amely elsősorban egyetemisták és színinövendékek számára került megrendezésre.

Kővágó Nagy Imre fotói a nyitott próbáról:











Az Ágens Társulat és a tűsarok.org szervezésében április 16-án a FATUM – sorsjáték – után Babarczy Eszter kultúrakutató, kritikus, eszmetörténész, Artner Sisso Szilvia író, kritikus, Proics Lilla tipikus kritikus beszélgetnek a nézőkkel az előadásról. A találkozás témája a nőszempontú Isten keresés, a nő és az Isten viszonya a kultúrtörténetben és a művészetben.

Az április 16-ai előadásra Női jegy (50 %) váltható!

Az április 17-ei előadásra kivételes engedménnyel a diákjegyek 500 Ft-ba kerülnek!

FATUM

sorsjáték

2010. április 16-17. 20 óra

MU Színház

1117 Budapest, Kőrösy J. u. 17.
Jegyek elővétel, foglalás: MU Színház 466-46-27, 209-4014

Kulcsár Viktória kulcsar.viktoria@ella.hu , 06

-20-346-3797

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők: Fogarasi Gergely, Philipp György, Madák Zsuzsanna, Ágens, Simán Éva, Bakos Éva

Károlyi Balázs

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Zenei szerkesztő: Philipp György

Jelmeztervező: Szűcs Edit

Látvány: Ágens, Philipp Judit

Maszk: Károlyi Balázs

Fény: Kormosói Róbert

Zene: Szigeti Máté, Philipp György, A. Part, stb...

Szövegek: F. Nietzsche, Kleist, Shakespeare, Egyiptomi Halottaskönyv, Hamvas Béla, Oscar Wilde, Ágens, Fogarasi Gergely

Támogató:

Nemzeti Kulturális Alap Színházi Alap, Oktatási és Kulturális Minisztérium Független Színházi Műhelyek támogatása, Gergye Krisztián Társulata

’Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök.’ Zsoltárok könyve, 139.16

A Fatum, a tavaly elkezdett sorsjáték trilógia középső darabja. Az Ira (düh) kezdte a sort a düh természetrajzával foglalkozva, azt egy elemelt, mágikus világba helyezve. Oda, ahol a gondolatból teremtő erő válik, test és hang. Forma és valamely vallásokat egyesítő vallás olvasható képlete. A Fatum az elkerülhetetlen végzet és a halál kutatásával, a görög drámák dramaturgiai rendszerére támaszkodó sorsjátékba finoman és mellékszálként beleillesztve a Gólem történetet. A végzet és a kihordott sors viszonyát vizsgálja.

Kritikák:


Létrehozni Gólemet - Beszélgetés Ágenssel

Ágens, a kortárs opera és performance varázslatos egyénisége sokoldalú alkotó, rendszeresen publikál a LAM-ban is. "Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök. (Zsoltárok könyve, 139.16 )" Az interjú itt olvasható tovább
Tulp doktor visszatér - FATUM

2009. december 13. kultura.hu
Az Ágens Társulat bemutatója, a Fatum egyszerre rituális színház és a rituális színház paródiája. Végletek koccannak benne össze: hit és hitetlenség, ösztön és tudomány, az ész és a test tébolyai. Boncolás zajlik: megtudjuk, mi van a belekben, mi van az agyakban. KRITIKA
A kritika itt olvasható tovább


ETŰDÖK BONCASZTALRA

Ágens: Fatum / MU Színház 2010.01.25.
Ha lehet szép - Lautréamont értelempukkasztó aranyköpése szerint - egy esernyő és egy varrógép véletlen találkozása a boncasztalon, nem szebb egy koponyafúrógép és egy agy találkozása ugyanott? TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA.
A kritika itt olvasható tovább


Tolvaj Ákos esztétika-angol szak (ELTE-BTK) írása a Fatum-ról
FATUM by Ágens Company
A Review


One has expectations upon going to MU Theatre. It can be anticipated, that the piece to be seen is going to be state of the art, extraordinary, contemporary, some may even go as far as to call the theatre underground. For the everyday theatregoer it may be, but for those who are into contemporary performing arts, MU is one of the places to go. Ágens Company is even less known to the general public, and the name intertwines with the Odium-art project, which is a collaboration of artists from different fields of art, and which stages "regular" theatre performances, as well as performs actions in the street, at festivals, or uses the Writers' Shop (Írók boltja) as a stage, while under construction.
A kritika itt olvasható tovább

Fotók:

Sajtóanyag


A XV. Alternatív Színházi Szemlén Philipp György Szertartás-díjat nyert!

Fotó: Kővágó Nagy Imre
Ágens társulat: Ira (düh)
2010. február 14. 20 óra
Gödör Klub, Spicc Színpad
1051 Budapest V., Erzsébet Tér
Belépőjegy 300 Ft!
Jegyinformáció:

kulcsar.viktoria@ella.hu

Ira videó:

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők: Ágens, Madák Zsuzsanna, Philipp György

Zenei szerkesztő: Ágens és Philipp György

Jelmeztervező: Szűcs Edit

Zene: Árvai György, Cser Ádám, Ágens, Philipp György

Mandala rajz és kivitelezés: Philipp Judit

Maszk: Károlyi Balázs

Hang: Boudny Ferenc

Fény: Kormosói Róbert

Művészeti konzultáns: Ivacs Ágnes

Produkciós vezető: Kulcsár Viktória

Külön köszönet Philipp Juditnak!

Támogatók:

NKA színházi kuratóriuma, OKM, Gergye Krisztián társulata

'A hatáselemek összessége és sorrendje visszaadhatatlan. (...) Az Ira legjobb, legértőbb nézője Weöres Sándor lenne. Szelíd volt, mint a vulkán. Tudta: kutya dolgok tára a világ. 1938-as színdarabjában, a Theomachiában az a magma bugyborékol, amely hetven évvel később Ágens istenkereső, pokoljáró színpadán, a játék több vallást is adaptáló ateizmusában, istenhiányában éget. Ülne egy sor végén Weöres, és ő csak azt kiabálná ki fejhangon a jegyszedőknek: a Pilinszky Jancsi nem jött el?!'

Tarján Tamás: Köldökzsinórból flagelláns korbács, 2009. február 14., Népszava, Szép szó

“Hogyha nem hozod ki magadból, azt, ami benned lakozik, az, ami benned marad, tönkre fog téged tenni."

Tamás apostol apokrif evangéliuma

Fotó: Kővágó Nagy Imre
'Shakespeare-től keleti pszeudo-rituálékig megannyi elemből áll, szövetik össze az Ira anyaga. Dermesztő, erősen szexuális töltetű, mondén, mégis hideg képek provokálnak, s az éteri harmónia hangzása csitítja a kegyetlen jeleneteket. Az elmaszatolt lélek, az elmaszatolt én szikrázik fel a teljességet szimbolizáló, ám félkészen széjjelkent mandala-rajzolaton. (...) Ágens felkavar, felzaklat, ami a mában egyre nagyobb kihívásnak számít, ám neki többször sikerül. ' Halász Tamás: Nem leányálom - kultura.hu
'De a düh elkövetkező közel egyórás „ünnepe” főként nem verbális módon nyer artikulációt, és sokkal egyetemesebb, spirituálisabb rétegekben fedi fel önmagunk és mások elleni agressziónk, ami a létért való küzdelem, önmagunk keresésének transzcendens és ugyanakkor nagyon is reális, földi része. ' VMR: A düh mindenkié - kulturpart.hu

Kritikák:

Haragban a világgal

Köldökzsinórból flagelláns korbács

Nem leányálom - IRA (kultura.hu)

IRA - a düh mindenkié!

Ágens és a belül hullámzó sár

Elmaradt dolgokból

arab zsidó keresztény/ágens (thealter.hu)

Thealter - illúzió blog: ötödik nap (szegedma.hu)

IDŐN BELÜL S KÍVÜL (revizoronline.com)

Szálkák a színpad alól 2009/3. (irodalmijelen.hu)

A válasz - düh, Symposion-line, Tóth Ágota

Thealter-chillout, avagy a Semmi szívében, apertura magazin, Kérchy Vera



A XV. Alternatív Színházi Szemlén az Ira-ról olvasható kritikák:

Van-e szándék? kultura.hu, Proics Lilla

Út(té)vesztők - szinhaz.hu, Jászay Tamás

Perverz zí DASZSZ? szinhaz.net, Kutszegi Csaba

Az alternativitás mindenkié, ellenfény, Sebők Borbála

Szobaszínházon innen, kőszínházon túl, prae.hu, Turbuly Lilla

Fotók:

Kővágó Nagy Imre




Mátyás Attila









Martincsák István

Képek (port.hu)




Film:

ira.kenyszer.com

Videó (youtube)


Láng Judit interjúja Ágenssel a készülo darabról, Népszava online:

Népszava Online



Ágens és a Kodály-módszer

koncert a Kortárs Magyar Dráma Fesztiválon

Merlin Színház (1052 Budapest, Gerlóczy utca 4., T.: 317.9338, 318.9844)
2009. november 28. 23 óra

A Kodály-módszer közhiedelem, nemzetközi legenda, a 20. századi magyar zenei nevelés alapja. Zenei írás, olvasás, zenei öntudatra ébresztés, egyféleképpen történő tanár, zenész és közönségnevelés. Viccként emlegetett szolmizációs jelek, rekord mennyiségű énektanár, és amatőr kórus. A Kodály-módszer ideje lejárt. Néhány fiatal énekes, karmester és zenész Ágenshez csatlakozva tavaly létrehozta az Ágens és a Kodály-módszer nevű zenekart, mely bizonyítani szeretné, hogy a zenében, mítoszok és pátosz nélkül is, számtalan út létezik. E koncertjük zenei anyagából egy részlet hallható volt a Múzeumok éjszakáján, azonban teljes egészében itt mutatkoznak meg először, hogy a középkor illetve Bartók és Kodály által gyűjtött trágár szövegű népdalok zenei világába kalauzolják el a nézőket.

Közreműködik:

Ágens, Philipp György, Dezső Sára, Szakács Ildikó, Cser Ádám ének

Philipp György elektronika

Bartek Zsolt fúvós szekció

Bubnó Marci ének, dob

www.agens.hu

http://odiumart.blog.hu/


Az Évadnyitó Fesztiválon, az Ágens társulat standjánál történt véres incidens
ellenére a szeptember 20-ai Deus tardat előadást megtartjuk 18 és 20
órakor a Kiscelli Múzeumban!!!!

Ágens maya szertartás a salgótarjáni Amerikai esten ( Philipp György, Ágens, Salgótarjáni Szimfónikusok, Bartek Zsolt)

http://www.youtube.com/watch?v=W4fDA-GoPLI

Ágens Motherless children (Philipp György, Ágens, Salgótarjáni Szimfónikusok, Bubnó Marci, Bartek Zsolt)

http://www.youtube.com/watch?v=-Yk1wOYz7wo


Szeretettel várjuk az Ágens társulat:

Deus tardat – Isten késik című előadásaira

DEUS TARDAT újra a Kiscelli Múzeumban

2009-09-20. vasárnap 18:00 és 20.00 óra

Kiscelli Múzeum, Altemplom

( 1037 Budapest, Kiscelli u. 106.)

Jegyinformáció: +36-20-346-3797

Kérjük, hozzanak magukkal zseblámpát! Az előadás bizonyos részeit csak akkor láthatják, ha megvilágítják!

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők:

Ágens, Gergye Krisztián, Gresó Nikoletta, Philipp György

Jelmez: Béres Móni

Ötvös: Emődy Krisztina

Maszk: Károlyi Balázs

Látvány: Philipp Judit

Támogatók:

OKM Alternatív Színházak működését támogató keret, Kiscelli Múzeum,

NKA Színházi Alap, MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ

'Késik Isten, amennyiben én sem vagyok ott.'

Ágens

’Amikor a kettőt eggyé teszitek és a bensőt olyanná, mint a külsőt, a külsőt mint a bensőt, a fentit mint a lentit, s így a férfi mint a nő egyetlen eggyé, hogy a férfi ne férfi és a nő ne nő legyen, amikor szemet szemért tesztek, kezet kézért, lábat lábért, akkor mentek be majd a királyságba.’

Tamás evangéliuma (22)

'A pazarul „archaikus” Deus tardat megejtő művészi igénnyel kidolgozott, részletgazdag előadás, melyben tökéletes a stílusegység. A bravúros koreográfia, a varázsos kórusmuzsika (az „angyalian” éneklő Philipp György, Ágens unisonója), Béres Móni jelmezei (törtfehér, barna bőrszíjas tógák, Gergye rafinált-felemás nadrágja), a csodás testfestés, Károlyi Balázs maszkja és Emődy Krisztina ötvösmunkái – mind-mind nagyszerű teljesítmény. Az egyszerre érzéki-intellektuális, szakrális, bölcs és szilaj, vállalkozó kedvről tanúskodó alkotás nézőjét sokáig kísértő, elmélyült, pazarul konstruált, fontos munka.'

Horeczky Krisztina: Isten érkezik – Ágens és társulata: Deus tardat, Színház, 2008. április

'Két énekes-színész és két táncos-színész játékának izgalmas kombinációja ez a hasonlíthatatlan hangulatú játék. A betáncolt, beénekelt térben a folyamatos átalakulás, átrendeződés képkockáit követhetjük. Ágens egy szálra felfűzött, ám sokféle gyöngyszemből komponált oeuvre-jének egy újabb, nagyerejű darabja bomlik ki a szemünk előtt. ... a Deus tardat zenei anyagát is világszínvonalúnak tartom.'

Halász Tamás: Érkezési oldal, Ellenfény, 2008. 1.

www.agens.hu


ÉVADNYITÓ FESZTIVÁL

PREMIER!

Ágens társulat:

Az állam őreinek a nevelése

2009. szeptember 19. 16 óra

HELYSZÍN: Andrássy út, Ágens Társulat stand, az "Operaház", volt Balettintézet oldalán levő, földalatti megállónál

AZ ELŐADÁST CSAK EGYSZER JÁTSSZUK! SOHA TÖBBET NEM LÁTHATÓ!

Műfaja: peripatetikus utcai akció

Helyszín: Andrássy út, az Ágens társulat standja mellett, földalatti közelében

A minidráma az aktuálpolitikai vonatkozásokat szem előtt tartva a magyar társadalom gyűlölet központú megnyilatkozásait állítja pellengérre. A megnyilvánulás mikéntjeivel foglalkozva. Az akolmeleg biztonságában meghúzódó személyiség, s az abból kitörő, csoportban támadó, bátorságot kapó ember támadását valaki, valakik ellen, akit, akiket nem ismer. A félelem mikéntjét próbáljuk fülön csípni. Mi a félelem? S honnan ered a gyűlölet, egy nagy meglepetéssel lezárva ezen utcai harcosok akcióját, melyet csak aznap, s csak akkor tapasztalhatnak meg a látogatók. Munkánkat Platon: Az állam című munkája ihleti és segíti.

Résztvevők: Madák Zsuzsanna, Ágens, Simán Éva, Károlyi Balázs, Philipp Judit, Fogarasi Gergő, Lenz Tünde


FÜGGETLENEK ÉJSZAKÁJA

PREMIER!

Ágens társulat
A szerelem, mint önélmény
2009. 09. 26. 20 óra 30
Írók Boltja
( 1061 Budapest, Andrássy út 45.)

AZ ELŐADÁST CSAK EGYSZER JÁTSSZUK! SOHA TÖBBET NEM LÁTHATÓ!

Szereplők:

Ágens, Szakács Ildikó, Fogarasi Gergely, Madák Zsuzsanna, Nagy Bernadett,

Hományi Péter, Simán Éva, Boudny Lídia Ágnes, Boudny Ferenc

Rendező: Ágens

'A tökéletes egyezés belépést jelent a másik életébe, s ez igen ritka adomány, ha ő megengedi, s ha én veszem a bátorságot ahhoz, hogy megtegyem. Kimozdít valamiből az idő, erre való a művészet, a szerelem, az istenhit, ez a célja, hogy ezt megtegye helyettem, s tekeregjen ezek között a kérdések között, s megoldásokat találjon. S ha megérted a megoldásokat, akkor tudod alkalmazni is azokat. S azok a megoldások olyan találkozási pontokká válhatnak, melyekben feloldható ez a soha nem egyezés, s ez a titok. A másik titka, hogy ő valójában micsoda, megfejthetővé válik egy kis időre.' Ágens Hományi Péter interjújában


Gyere le velem a föld alá !

A Budapesti Kulturális Klaszter (BUKK) bemutatkozó programja

AKKU és barátai

a Milleneumi Földalatti Vasút Operaház megállójában

18.00. KIÁLLÍTÁS – FILMEK

Hét év, hét hónap a hetedikben AKKU a Kazinczy utcában

Vendégünk a 125 éves Opera

Az én operám – A Szegedi Tudományegyetem Budapest Média Intézetének filmje

Bemutatkozik a Zsámbéki Zichy-kastély

19.00. JÓBARÁTOK

A jelenet a népszerű tv-sorozat első epizódjának első öt percét dolgozza fel az operai műfajt felidézve, recitativo-ban. Ez egy kísérlet az operai színjátszás lazítására, hogy az énekesek hétköznapibb módon létezzenek éneklés közben, és érthetően közöljék a szöveget.

Zenéjét szerezte és zongorán kísér: Matkó Tamás

Szereplők: Bakos-Kiss Gábor, Földes Eszter, Kis Domonkos Márk, Máthé Zsolt, Molnár Gyöngyi, Ruzsik Kata

Rendezte: Máthé Zsolt

20.00. TRAVARICA

balkáni örömzene

21.00. JÓBARÁTOK

21.30. ÁGENS ÉS A KODÁLY MÓDSZER KONCERT

Ének:

Ágens, Philipp György, Dezső Sára, Szakács Ildikó, Cser Ádám

Ágens egy folytonos mozgásban lévő zenekart hozott létre. Alapító tagok Ágens és Philipp György karmester, énekes, akik vendégművészeket hívnak produkcióik bemutatásához. Első alkalommal a 2008-as Budapesti Őszi fesztiválon mutatkoztak be Árvai György (Természetes Vészek Kollektíva) közreműködésével. A március 21-ei (AKKU) koncertjükön még ezzel a formációval szerepeltek, majd később egy énekegyüttessé alakulnak, máskor új arcukat mutatják meg. Repertoárjuk a kortárs zeneművek előadásától a barokk zenéig, a jazzen és világzenén keresztül a kórusművek megszólaltatásáig terjed az adott felállásnak megfelelően. A Múzeumok éjszakáján a középkor zenei világába kalauzolják el a hallgatót.

22.00. ACCORD QUARTET– HAYDN MA

improvizációk


Előzetes bejelentkezés szükséges:
Kulcsár Viktória: kulcsar.viktoria@ella.hu
Czékmány Anna: 375-1184/117; 06-30/3625854
www.oszmi.hu
a alter 0 zenekar
(az Ágens és a Kodály módszerből Ágens, Árvai György és Philipp György által létrehozott formációja)
Ének: Ágens
Ének, elektronika, dob: Philipp György
Elektronika: Árvai György

Fotó: Wagner Csapó József
Ágens társulat: JazzNők
a Táncvilágnapi Táncfilmszemlén
2009. április 29. 18 óra
BEM Art Mozi Kávézó (1023 Budapest, Margit krt. 5/a-b)

Nők, ének: Ágens, Madák Zsuzsanna
Közreműködik:
Philipp György ének, dob, zongora
Cser Ádám ének, zongora
Hangszerelés: Philipp György
Jelmeztervező: Béres Móni
Maszk: Károlyi Balázs
Haj: Bodor Julcsi
Hang: Boudny Ferenc
Rendező: Ágens
Médiatámogató:
tűsarok.org
Egy fiatal énekesnő találkozik húsz évvel későbbi önmagával a zene nyelvén. A kávéházban összeér egy ember két különböző életperiódusa, a fiatal nő saját idősebb önmaga segítségével beavatáson megy keresztül, eggyéválik egy másik idejével, majd visszakerül a sajátjába. Az előadás a szecesszió fájdalmas, szürreális képi világára emlékeztet, a történet a standard jazz elemeiből és Ágens oratórikus zenéjéből áll össze.
Kritikák:

'... mi volt amit láttunk? Emlék? Varázslat? Vagy sem emlék, sem varázslat, hanem sajátos, új műfaj születése?'
2007. 05.15. Fejér Megyei Hírlap
’Mi történik, ha két jazzénekesnő találkozik egy kávéház „porondján”? És ha az egyik jazzénekesnő a másiknak idősebbkori énje? Ágensről lévén szó, annyi borítékolható, hogy kitör az őrület.. a zsigeri, szürreális, nyugtalanító, lelket marcangoló őrület… és közben szól a jazz...’ 2 in 1, kaleidoskop.hu
'Az előadás azonban várakozásainkon túli, több mint zene.' Kikötő online, 2008.10.30. Takács Tímea


Havizaj 2009.04.27.
CÖKXPôN CAFÉ THEATER
H-1095. Bp. Soroksári út 8-10. (Boráros tér)
500 Ft
Koncertkezdés 20 óra.
Kylie Minoise (United Kingdom)
Gokkun/Martin L (Bulgaria)
Fineartsmusic + Agens
Rovar17 + Don't EAT Visual

UTOLSÓ ELŐADÁS! A BÁRKA SZÍNHÁZ A JÖVŐ ÉVADBAN LEVESZI A MŰSORÁRÓL!

Édes szívem, ribanc vagy!

2009. május 27. 19 óra

Bárka Színház

(Budapest, 1082 Üllői út 82.)

Jegyrendelés: jegy@barka.hu, 303 6505

"Érzem, egy állatot akarsz,
ösztönt, vadságot, megvallást, kívánalmat, szenvedélyt, szagot.
Hát itt van, szagolj te is, ne érj hozzám.
Vágyakozz."

Könyörtelen érzékiséggel ábrázolt szerelmi misztérium, szöveggé váló nemi aktusok sora a háttérben feszülő emberi történetek sejtetésével, szexuális aktusokból kiinduló, vagy oda érkező történetek, testből kifakadó versek mozgásművészetbe öltöztetve. Röviden valahogy így fogalmazható meg, hogy mit is várhat a néző a Bárka új bemutatójától. A szeptembertől hivatalosan is a színház kötelékében dolgozó Gergye Krisztián, napjaink kortárs táncszínházának egyik legeredetibb alkotója ezúttal rendezőként mutatkozik be. A darab szövegét Ágens legújabb verseskötetének [Kúrós versek] anyagából állította össze, de az előadás két része a szöveghez való viszony tekintetében is eltér egymástól: amíg az első felvonás a versekből kialakított párbeszédekre, vagyis a verbalitásra épül, addig a második felvonásban fokozatosan a testi és fizikai jelenlét válik hangsúlyossá. „Egyre inkább kifogy a szó, elfogy a dráma szövete, dadog a mondat – írja Gergye. – A megfogalmazhatóság gyökeréig próbálunk visszamenni, ahol már nincs verbális kényszer, ahol cselekedni kell, mozdulni, tenni. Ahol a szó visszakapja eredeti értelmét, és szimbólummá válik. Ahol elérjük a beteljesültség pillanatnyi orgazmusát, a megszólalás előtti állapotot. És ez a pont, ahonnan újra teremtődhet a vágy.”

Az előadásról eddig megjelent kritikák


Ágens társulat

Deus tardat

(Isten késik)

2009. június 20. 19 és 21 óra
MÚZEUMOK ÉJSZAKÁJA
Kiscelli Múzeum, Templom tér
(1037 Budapest, Kiscelli u. 106.)
Jegyinformáció:

kulcsar.viktoria@ella.hu

+36-20-346-3797

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők:

Ágens

Gergye Krisztián

Gresó Nikoletta

Philipp György

Az előadásban megszólaló kórusműveket énekeli:

Philipp György

Jelmez, látvány:

Béres Móni

Ötvös:

Emődy Krisztina

Maszk: Károlyi Balázs

Hang, stúdiófelvételek: Boudny Ferenc

Támogatók:

OKM Alternatív Színházak működését támogató keret

NKA Színházi Alap, MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ

Médiatámogató:

tűsarok.org

Fotó: Mátyás Attila

'Késik Isten, amennyiben én sem vagyok ott.'

’Amikor a kettőt eggyé teszitek és a bensőt olyanná, mint a külsőt, a külsőt mint a bensőt, a fentit mint a lentit, s így a férfi mint a nő egyetlen eggyé, hogy a férfi ne férfi és a nő ne nő legyen, amikor szemet szemért tesztek, kezet kézért, lábat lábért, akkor mentek be majd a királyságba.’

Tamás evangéliuma (22)

Az előadásról eddig megjelent kritikák

Fotók


Fotó: Mátyás Attila

Ágens és a Kodály módszer

koncert

2009. március 21. 20 óra

AKKU

AKKU
(VII. Kazinczy u. 21.)
Jegyrendelés: +36-20-346-3797, kulcsar.viki@freemail.hu

Közreműködik:
Ágens - ének, Philipp György - ének, Árvai György - elektronika
'Aztán Ágens és a Kodály módszer következik, Ágens Árvaival és Philipp Györggyel közösen bűvöli az erőket. Először hallom így hármukat együtt, nem is tudom, játszottak-e együtt valaha, mindenesetre kivételes élmény, egymásra vannak hangolódva rendesen, még akkor is, ha zenészként egészen különbözőek: Ágens zsigerből énekel, levágja a pórázról és szabadon engedi démonait, Philipp Györgyben mindig van egy árnyalatnyi hetyke, játékos, derűs és szeretnivaló arrogancia és irónia, Árvaiban meg (velük ellentétben) semmi exchibicionizmus nincs, a közönségre se néz, csak ráküld az egészre némi másvilági visszhangot. Ágensnél bármi megtörténhet, egyszer halk, monoton recitálásból támad fékevesztett hangorkán, majd egy szerelmi áldás/átok süvít belőle, máskor egy többszörös személyiség különféle énjeit engedi egymásnak esni. Jó este ez, végre jó időben, jó helyen.'
Tóth Ágnes Veronika: Rafinált időcsapdák - AZ IDŐN KÍVÜL, kultura.hu, 2008. október 11.
Ágens folytonos mozgásban lévő zenekart hozott létre. Alapító tagok Ágens és Philipp György karmester, énekes, kik vendégművészeket hívnak produkcióik bemutatásához. Első alkalommal a 2008-as Budapesti Őszi fesztiválon mutatkoztak be Árvai György (Természetes Vészek Kollektíva) közreműködésével. A március 21-ei (AKKU) koncertjükön még ezzel a formációval szerepelnek, majd később egy énekegyüttessé alakulnak, máskor zenészek bevonásával egy egész új arcukat mutatják meg.

Ágens és a Természetes Vészek Kollektíva:

IPSUM

- önmagadat -

2009. március 27-28. 20 óra

MU Színház

XI. Körösy J. u. 17. T.: 466-4627

Függetlenek Éjszakája

'Rendkívül erős ingerekkel stimuláló konyhai teremtés- és elveszéslaboratórium... lefegyverző látványvilágú, játékost és nézőt végletekig próbára tevő színházi esemény!' Halász Tamás

Asztmások és epilepsziások kerüljék!

Alkotók:

Ágens, Árvai György, Imre Zoltán, Szűcs Edit

Munkatársak:

Bernáth György, Lenz Tünde, Szirtes Attila

Támogatók:

NKA, OKM, MU Színház, Flórián Műhely

Fotó: Mátyás Attila

Kritikák:

'Ritkán élni át azt a színházi helyzetet - hogy először gyermeki énem tolakodjon ide - amikor egy előadás teljes futamidejében, a legutolsó pillanatig a "vajon mi fog majd következni" várakozása borzongat. Ritkán élni át olyan teátrumi élményt, melynek szerves részét képezi a színpadot átjáró szag, a szinte látható, mert olyannyira intenzív zene, dal és zörej, de még a levegő páratartalma is. Árvai, alkotótársaival alkimistaként építi föl produkcióit, rendkívüli színházi tapasztaltsága, két évtized gyakorlata újabb és újabb munkáiban esszenciálisan érvényesül. Ezt a fokozott kiterjedtséget, komplexitást hazai terepen talán senki nem produkálja, idegenből vehető példáim közt is legfeljebb az olasz Societas Raffaello Sanzio előadásaival tudnám rokonítani az ő világát. (...) s egy kivételes átéléssel játszó, szokatlan, új színekkel operáló, kiemelkedő erejű előadó: Ágens.'

Halász Tamás: Halálközeli élménykonyha, kultura.hu, 2008. febr. 16.

'Istenkísértő vállalkozás Árvai György és a Természetes Vészek Kollektíva új előadása, az Ipsum, a szó minden értelmében az. Ágens számos korábbi ősanya-szerepe után ezúttal a világmindenség boszorkánykonyhájának főszakácsaként tevékenykedik. Biztosan lesznek, akiknek nem fog ízleni a főztje.'

Jászay Tamás, revizoronline.hu, 2008. febr. 28.

'Nőstény Cipollánk, aki időnként oxigénmaszkból szippantott egyet, majd alámerült egy tál hideg vízben, amúgy is gondoskodott arról, hogy erős idegzetűeknek és erős gyomrúaknak készült nyersanyagaiból képzőművészeti alkotásokat maszatoljon vagy csepegtessen kivetített tükörasztalaira, egy-egy spontán orgazmus és ezerforrású imádságok kíséretében.' Göbölyös N. László: Ágens fojtogató színháza, 2008.03.17., klubhalo.hu

A pogány médiaszakácsnő egyszeriben ősi fekete Máriává, elfeledett anyaistennővé vedlik a szememben, aki – miként Krisztus az emberiség bűnét – átvette minden nők szenvedését, mert bár ő maga bűntelen, világra hozta a bűnt, a hús örök körforgását s vele együtt az elmúlást és most, végső kétségbeesésében így fohászkodik: „Vegyél magadhoz megértésből és fájdalomból. Vigyél el innen”. '

réna, tiaramagazin.hu, Mária evangéliuma avagy Ágens boszorkánykonyhája

'Ágens beszél, mormol, kiált, bevisz bennünket egy profán-úrvacsorába.
Áldozat-emlék. S közben meg is eszi, amit főz, (most nem mások főzték neki), meg néha zabál, nyal és fal. Mert néha azt is kell, bár nem mindegy mit. És utána ki kell sokszor öblíteni a szánkat is. Ahogy most ő is. Kellene. Miután kimondtuk és megbántuk, hogy kicsusszant. Mert ugye tudunk a nyelvünkkel ölni is. Csak győzzük mosogatószerrel az öblítést, mert drága a víz is, kivéve, ha nincs felszerelve vízóra. És a szavaink is megcsontosodtak, mint Ágens szájából vissza-visszahulló kavics, mert már nem tudunk életet beszélni azoknak, akiknek szüksége lenne rá. De értékek is vannak ezen a pulton, csak el van ásva, mint a Kumráni tekercsek.'

Lengyel Péter: Ipsum, avagy a rántott lehellet, kulturpart.hu, 2008. február 22


------------------------
Ágens és társulata:
TABU
(plastic-fantastic-bombastic)
Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Ének:

Ágens

Philipp György

Szakács Ildikó

Laborfalvy Soós Béla

Közreműködik:

Bartek Zsolt saxofonok

Jelmeztervező:

Béres Móni

Fényterv:

Gergye Krisztián

Maszk:

Károlyi Balázs

Hang:

Boudny Ferenc

Fény:

Payer Ferenc

Támogatók:

Budapesti Őszi Fesztivál, Fővárosi Színházi Alap

OKM, Műhely Alapítvány, MU Színház

A 'plastic, fantastic, bombastic' c. előadásban a történet az iróniával szemlélt Kékszakállú története, Bartók nélkül, fordított szereposztásban.

'A kulcskérdés, hogy amikor felidézzük, vajon újraéljük, vagy újraírjuk-e az emlékeinket? Belekerülök-e ugyanabba az időminőségbe, vagy csak kívülről járom körbe a megtörténtet? Létezik-e a múlt, jelen jövő hármasa, vagy csak a folyamatos jelen idő? Élünk-e a metamorfózis lehetőségével, mely bármelyik időpillanatban megkezdődhet? ' Ágens - Halász Tamás beszélget Ágenssel a Paralell-ben

'Ágens - így nevezik, így hívja magát, így is tanultuk meg az elmúlt évek alatt. Egy nő, akinek természet alatti hangja van, biztosan megszámolta már valaki, hány oktáv, és úgy jár-kel a zene és opera irodalomban, ahogy csak kedve tartja. Na, úgy nem. Mert nem a kedve tartja, hanem a mondanivalója. Ebben a világban, ahol a koncepció megléte gyanús, ahol nem szokás mondani valamit, hanem inkább formába önteni szokás, ott bizony megbízhatatlan művészeti elem az, aki magasról tesz a szokásokra, az elvárásokra, és saját törvényéhez szabja a magas művészeti alkotásokat. Öntörvényéhez - mondhatnánk, de csak az tudja ezt tenni, akinek van. Öntörvénye. Magára szabott világa. Mihez tartása.

Ágens- nem írható bele az általunk már megismert formákba.'

Sándor Erzsi – Petőfi Rádió, 2006. november 3.

'Ágens új produkciója, a ’plastic-fantastic-bombastic’ megmutatja, hogy a végtelen és megállíthatatlanul hömpölygő időfolyam nem csupán megszakítható, de vissza is fordítható. Sőt szükségszerűen vissza is kell fordítani ahhoz, hogy megtanuljunk emlékezni. Hogy megtanuljunk látni: sajátmagunkat, rég elfelejtett és majdani, lehetséges énjeinket. Ágens kortárs operadívából mostanra inkább az idő természetrajzával elmélyülten foglalkozó, annak legapróbb rezdüléseire is érzékenyen felelő előadóművésszé érett. Válaszai nem általános, bármilyen életkorban és lélekállapotban előrángatható receptek. A lefegyverző őszinteség, a megejtő szubjektivitás hatékonyabb fegyver, hiszen a nézőtől is reakciót követel.'

Jászay Tamás, Irodalmi Jelen, 2006. december

'(...) Mert itt minden fordítva van, sőt kifordítva; az idő hátramenetbe vált, Kékszakállú hercegnő a szerelmeire emlékezik egy hangból épített szövevényes, hófehér várban. Nemcsak az elgondolás és vizuális építkezés különleges —a XXI. Század legautentikusabb, autonóm magyar dívájának hangjáról nem is beszélve —, hanem az is, hogy Ágens, talán a téma intimitása miatt, ezúttal nagyon közel engedi magához a nézőket, és ez megrendítő. Az elidegenítés éppen a személyességen keresztül jön létre, hát színházújító kísérlet volna ez is, mint Ágnes legtöbb darabja 2000 óta.

Ágens és két táncos, egy fiú meg egy lány, félmeztelenül, magukat zseblámpákkal pásztázva vad csókokban forrnak össze, majd szétszakadnak iszonyú tempóban, mindezt lélegzetvételnyi közelségben a nézőkkel. Naturális, szép és félelmetes, számomra ismét Fellinit, vagyis korszakkezdetet idéz.'

Szilágyi Sisso Szilvia: Ágens rege, Színház 2007. március

'(...) Ágens princípiumokról beszél ebben a színpadi kompozíciójában; a világot szervező kettősséget jeleníti meg különböző eszközeivel. A végletekig lecsupaszított és fehérré varázsolt világ fel-felfeslik, parázs testiség ütközik ekkor az ideák éteri szférájával, mely kibékülni nem, csak esetleg találkozni, megnyílni képes egymás számára. E kettősség feszíti a teret, a testek találkozásainak formáit, a nyelvet és az énekhangot, de ugyanez a kettősség jelenik meg a hangok és szavak sokszínűségében és sokszólamúságában is.’

Lara: Ágens: fantázia színpadon és nézőtéren | 2007. március 01., 11:16, deol.hu

'... Ennyi a mese, annak, aki kívül tudott maradni Ágens bűvkörén, aki nem járta be saját lelkének elfüggönyözött zárkáit, ahova egy- egy szerelem- képet csempészett. Aki nem szárnyalt maga is a zenével, és roppant bele saját erejének súlyába, hogy ő képes élő embereket elevenen bezárni valahova a sötétbe örökre, étlen, szomjan, és csak ritkán meglátogatni őket börtönükben.

Én ma elővettem a kulcsokat, és Ágens "balázs- béla -féle- igazi- égszínkék" estéjén kinyitottam egy kicsit, hadd levegőzzenek saját Juditjaim. Persze nem engedhetem el őket, mert akkor mi marad nekem… '

Zolnai Zsófia , zartkor.hu, 2006. 10.18.



formáld a bíbor madarat
hajolj rám
aranyat olvasztok a számban
bíbor madár lakhelyét készítem elő
végső alakját éleszti nyelvem
édes fojtás torkom falánál
nyughass te galád még előbb térsz ki
mint természeted kéri

A könyvről eddig megjelent kritikák


Wagner Csapó József fotói

Itt megtekintheti


Korábbi hírek